Partners

cnvjCNV Jongeren

Young & Fair en CNV Jongeren (CNVj) hebben de handen ineen geslagen om gastlessen ‘Eerlijke Handel’ te verzorgen voor leerlingen van de bovenbouw van het voortgezet onderwijs.

CNVj komt op voor de jonge werknemers in Nederland. CNV Jongeren biedt niet alleen praktische hulp en advies aan jongeren op school en de arbeidsmarkt maar heeft ook meer dan 55 jaar ervaring in het succesvol ontwikkelen en uitvoeren van zowel nationale als internationale projecten. En altijd in samenwerking met jongeren.

logoFairtrade Utrecht

Het Fair Fashion Festival in Utrecht is een initiatief van Young & Fair en Fairtrade Utrecht.  Utrecht is sinds eind 2010 een Fairtrade Gemeente. Deze eervolle titel geeft aan dat de plaatselijke gemeenschap al veel aandacht heeft voor fairtrade.

Fairtrade Utrecht heeft als doel de Utrechtse economie en samenleving nog verder te verduurzamen, Dit door inwoners via een online database te laten zien waar zij eerlijke producten kunnen kopen. Ook benadert Fairtrade Utrecht winkels, horeca en bedrijven om hen te wijzen op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Fairtrade Utrecht organiseert door het jaar heen tal van activiteiten.

OW_logoOne World

Young & Fair is officiële partner van OneWorld. De grootste Nederlandse website over mondiale verbondenheid en duurzaamheid. Het platform op OneWorld.nl, publiceert het OneWorld Magazine en organiseert diverse events.

OneWorld.nl trekt iedere maand meer dan 80.000 unieke bezoekers en OneWorld Magazine wordt maandelijks door meer dan 130.000 mensen gelezen.

Hogeschool Utrecht 25DW_logo

Young & Fair werkt samen met de Faculteit Communicatie & Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Zo hebben de eerstejaars studenten een communicatievraagstuk van Young & Fair behandeld als casus binnen hun opleiding en daarnaast zijn er ideeën om met de leerlingen van het Honoursonderwijs een co-creatie te realiseren. De faculteit is een unieke werkplaats voor Communicatie en Journalistiek omdat zij samenwerken met de creatieve sector en met andere (onderwijs)instellingen. Ook maakt het gebruik van de nieuwste inzichten die het Kenniscentrum Communicatie & Journalistiek met zijn onderzoek oplevert.

The Green OfficeLogo-UU-Green-office-300x300

Wij werken ook samen met The Green Office dat is gevestigd op de Uithof in Utrecht. Dit is de plek waar studenten of medewerkers van de Universiteit Utrecht met elkaar kunnen brainstormen over hun duurzame ideeën. The Green Office faciliteert ruimtes voor Young & Fair en samen met hun bedenken we welke events we nog meer kunnen organiseren.

NJR_logo_PMSNationale Jeugd Raad (NJR)

NJR is een jongerennetwerk waarmee ze tientallen jongerenorganisaties en honderdduizenden jongeren met elkaar verbinden. Hun doelstelling is om de deelname van jongeren op alle niveau’s van de samenleven te stimuleren en te ondersteunen. Dit doen ze door jongeren mogelijkheden te bieden, te zorgen dat zij het beste uit zichzelf halen en hun dromen kunnen verwezenlijken. Young & Fair is aangesloten bij de NJR en ondersteunt hun doelstelling.

Max Havelaar Lecturelogo max havelaar

Young & Fair is medeorganisator van de Max Havelaar Lecture. Dit is een jaarlijks evenement dat wordt gehouden op de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hier kunnen sprekers uit het werkveld lezingen houden over uiteenlopende onderwerpen. Deze lezingen, een erfenis van Jan Tinbergen (de voormalige Nobelprijswinnaar in de economie en toonaangevende denker over duurzame ontwikkeling), zijn open voor het publiek en een gelegenheid waar beleidsmakers en wetenschappers elkaar kunnen ontmoeten.

logo-fairtradeFairtrade Groningen

Het Fair Fashion Festival in Groningen is een initiatief van Young & Fair en Fairtrade Groningen.  Groningen werd in 2009 als eerste gemeente samen met Goes een Fairtrade Gemeente. Deze eervolle titel geeft aan dat de plaatselijke gemeenschap veel aandacht heeft voor fairtrade.

Jaarlijks stelt Fairtrade Groningen zichzelf nieuwe doelen om eerlijke handel nog meer op de kaart te zetten in Groningen. Fairtrade scholen, restaurants, bedrijven en kerken zijn de ambitie. Daarnaast proberen ze nog meer grote instellingen in de campagne te betrekken.